Köpvillkor för Konsument och Återförsäljare

Här nedan presenteras de köpvillkor som gäller för dig som konsument (1) samt de köpvillkor som gäller för dig som återförsäljare (2) till Hillerstorp. 

 

1. KÖPVILLKOR KONSUMENT

Nedan finner du de köpvillkor som gäller när du gör ett köp på www.hillerstorp.se. Dessa köpvillkor är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Hillerstorp (Hillerstorps Trä AB, orgnr: 556189-2976).

Upprättande av avtal om köp

Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av oss via e-post till den e-postadress du har angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du dessa villkor. På www.hillerstorp.se kan avtal endast ingås med kunder med leveransadress inom Sverige, Danmark och Tyskland. Hillerstorp ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Betalning

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Betala inom 14 dagar

Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här

Konto

Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

Betala Direkt

Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här. Genom att lämna din information i kassan accepterar du Klarnas villkor. Genom att klicka på ”Bekräfta order” accepterar du även våra köpvillkor.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Priser och produkter

Alla priser på hillerstorp.se anges inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning, produktuppdateringar och tryckfel. Vid eventuella felaktigheter i pris eller produktinformation förbehåller vi oss rätten att häva köpet. Allt bildmaterial skall endast ses som vägledande och garanterar ej produktens exakta utseende.

Frakt- och leveransmetod

Vi levererar med Postnord. Produkter levereras till den adress du har angivit vid beställningen, alternativt via ombud. Leveranssätt sätts per automatik och tar hänsyn till vikt, volym med mera. Fraktavgift tillkommer och varierar beroende på leveranssätt.

Leverans

Lagervaror som finns i lager skickas normalt ifrån vårt lager inom 2–3 arbetsdagar ifrån det att vi har mottagit er beställning. När beställningen är skickad tillkommer vald speditörs ledtid, normalt 1-3 arbetsdagar. Vi reserverar oss för eventuella förseningar vid högt ordertryck under exempelvis högsäsong, samt eventuella saldofel på hillerstorp.se.  Vi har ej möjlighet att leverera till öar som saknar broförbindelse. Dessa beställningar levereras till närmsta kajplats med adress på fastlandet varifrån kund får ta emot leveransen och därefter själv ombesörja vidare transport till ön. Gäller ej Gotland.

Leveranshinder och outlöst gods

Om leveranshinder orsakade av mottagaren uppstår (t.ex. korrigering av felaktig adress, lagerhyra vid senarelagd leverans, ny fraktkostnad för extra utkörning) kan eventuell extra avgift debiteras.

Transportskador

Hillerstorp ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Vid mottagande av försändelsen är det viktigt att du kontrollerar att varorna inte är transportskadade. Eventuella skador som uppkommit i transporten skall noteras av mottagaren på fraktsedel eller CMR samt meddelas till kundservice@hillerstorp.se utan dröjsmål. Observera att mailet skall innehålla bilder på produkt- och emballageskada. Endast emballageskada ses ej som transportskada. Synliga skador måste anmälas direkt, och dolda skador måste anmälas inom sju dagar.

För att få ut eventuell ersättning vid en transportskada måste emballage och produkt förvaras hos kund tills det att ärendet är avslutat.

Ångerrätt och öppet köp

Enligt Lagen om distansavtal och utanför affärslokaler (2005:59) har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt. Önskar du under denna tid returnera varan för återköp skall du maila kundtjanst@hillerstorp.se för att erhålla ett så kallat RMA-nummer. Detta nummer skall märkas på emballaget.

Returer skickas med valfri speditör som inkluderar utkörning till vår adress. Du som kund ansvarar för returfrakten och står själv för returkostnaden.

Returadress

Hillerstorps Trä AB
Brogatan
335 73 HILLERSTORP

Observera att vid eventuell skada av retur kan ej full ersättning utlovas.

Outlösta sändningar eller sändningar som returneras på grund av leveranshinder hos mottagaren omfattas ej av ångerrätten.

GDPR

Hillerstorps Trä AB är personuppgiftsansvarig för alla de personuppgifter som inkommit direkt till Hillerstorps Trä AB och behandlas inom ramen för hantering och leverans av en beställning/order. Personuppgifterna behandlas enligt GDPR och övriga lagar och förordningar.

 

2. KÖPVILLKOR ÅTERFÖRSÄLJARE

Om inte annat avtalats gäller:

Leveransvillkor

FCA Hillerstorp

Betalningsvillkor

30 dagar netto. Godkänd kreditlimit från Atradius förutsätts.

Priser

Priser anges i SEK exklusive moms.

Prislistan gäller tillsvidare, dock senast till 2020-08-31.

Reklamationer

Reklamationsärenden hanteras löpande under säsongen.

Hillerstorps Trä AB har som policy att vid konstaterat fel i vara i första hand skicka reservdelar eller ersättningsdelar. Har möbeln levererats till slutkund kan ersättningsdetaljen skickas direkt till denne om så önskas.

Returleverans

Beslut om returleverans fattas gemensamt av Hillerstorp och återförsäljare.

Vid överenskomna returleveranser till Hillerstorp skall butiken erhålla ett RMA-nummer innan returleverans sker. Returer till Hillerstorp utan RMA-nummer kan ej ersättas, krediteras eller på annat sätt hanteras utan kommer att anses som förverkade.

Reklamerade varor skall vara väl emballerade för att ej förvärra skador under returtransporten.

Transportskada

Skador på möbler som uppkommit i samband med transport skall noteras på fraktsedel eller CMR samt meddelas Hillerstorp utan dröjsmål. Dolda fel som inte syns på emballage men upptäcks av butiken senare skall meddelas Hillerstorp inom sju dagar.  

EUR-pall

Korrekt pallregistreringsnummer ska lämnas till kundtjänst. I annat fall debiteras 108 kr för varje levererad EUR-pall.

GDPR

Hillerstorps Trä AB är personuppgiftsansvarig för alla de personuppgifter som inkommit direkt till Hillerstorps Trä AB och behandlas inom ramen för hantering och leverans av en beställning/order. I de fall Hillerstorps Trä AB agerar biträde (exempelvis order/beställning via återförsäljare) är återförsäljaren personuppgiftsansvarig.

Oavsett personuppgiftsansvarig behandlas personuppgifterna enligt GDPR och övriga lagar och förordningar.